NOTY – Kaabag sa Misyon I

Kon nakadumdom kamo, ako tagkutkot gamay an kinabuhi-istorya ni Whitey, an ija kinaija kon dog-1makatungtong sa sakjanan nan pari. Pero an tinuod, sajop an ako memorya kay an ija gajud ngayan – NOTY kay NOvember nineteen-eighTY man sija tag-sagop ni Padre. Waya man lamang namo tagbutang sa buot an ija kagikan, bagan kadugo man siguro ni Lassie pero waya maka-gradwar sa Ivy League Schools for Smart Dogs. Waya sab kutihi pagtudlo nan mga atik-atik. Balitaw, kon waya ako masajop, bagan San Isidro anhi an ija kapun-an. Sa pagkakuman, lisud na subajon an ija linya. Oki ra unta kon jaoy National Canine Historical Institute kon diin mabukiki nan mga budlaton na mga hunahuna an genealogy nan mga tayagsaon na mga ido. Kay adtoy – aja pa man gani bitaja nan bagan kumagko kadako na pisi nan human bagbagan an uyo. Uno pay sunod – si Brownie tag-sumsoman na nan mga bitokon. Na kay kon kuyang pa kay tripingan na man sab an pato nan silingan na masinkabiro kay alingugngugan nan bidyoki. Bantay sa mga bitokon, lumon! Taym pa kay bagan ni-simang na ako anhi.

Uno may baja nakatayagsaon kan anhin Noty? Buyno, si Noty puti karadjaw an balahibo, buyboy sii sa Minainit (galing kay lapad man an taglangkuban nan ini na pulong sanan nahilambigit sa sekswal na parti nan tawo). Tungod sa kaputi nan ija balahibo, o buyboy, limpyohan gajud ka magtan-aw sa ija. Tinuod, limpyo sab tan-awon si Noty kay pirmi man namo ligoon sa bomba. Tawga ako na tagaw pero pagtungtong pa nako nan kumbento adisir ako nahibayo na an mga ido, jaoy sab baja mahalon na shampoo. Sa una, an amo tagamit para kay Noty, Shellguard. Isahay makahunahuna ako – binuang man ini – si Noty pa-shampoo shampoo pero kami, kon way ikapalit nan safeguard, magmantinir anay nan Mr. Clean. Inday lamang si Fr. Ricky kon nahujag pagamit nan Shellguard sa una pero ako – panaho man sab – aja pa hinoon ako katakdi nan kuto ni Noty.

Ini na, kay an ido kusog man gajud an panimhot, plano pa lang daan namo na ligoon sija, mabantajan na nija. Na kay aja man hinoon maglibod, aja ikyas. Kinahanglan kon mosuod kaw, blangko an imo utok. Dili sab kon amo ra nan nakahithit na pagka-blangko. Basta, patay mali rakan. Pero kon si Padre na an makagunot, di na gajud sija makalugnot. Isahay duha o tuyo kami magligo kay grabe, molugnot gajud. Isahay, mohana pa pagbanga na bagan aja manukot nan utang na sige ra saad-saaran na bayaran. Pagkahuman, buhian na namo. Limpyado gajud na ido kay an himoon nija na tualya an buhangin man, aja man ton magpihiligid na bagan tag-tina na hinoon nan itom an ija balahibo. Umay dako sab. Nahiligad na ako, napisik-pisikan na nan pagunot nan jati na ido. Human isa ka oras, human nija i-jabjab an buhangin sa ija lawas, mahibay-an nimo na bag-ong goli kay molutaw na man an kaputi nan ija buyboy. Aw, balahibo baja.

Hamok pa an ako istorya bahin kan Noty. Ako ra sumpajan sa sunod. Ligo anay kon ya pa kaw maligo. Jaon ra dimo kon purbahan nimo pag … Way basulay ho kon lupogon kaw ni Chief of Police Edenio.

Para ini na post kan Zimm – the enduring, persistent Pidjanga blogger and Mainitnon social advocate…

_____________________________

Photo credit: eddierockstarpodcaster

Leave a comment